پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3020
-
الف
+

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد

شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد کشور صربستان با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد کشور صربستان با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

به گزارش آی‌فیلم، این نمایشگاه در حالی افتتاح شد که "نرگس آبیار" کارگردان و نویسنده ایرانی یکی از دو سخنران این مراسم بود.

"آبیار" در  این مراسم درباره جایگاه کتاب و کتابخوانی در ایران اسلامی مطالبی را بیان کرد و پس از آن، ابراهیمی‌ ترکمان به همراه وزیر فرهنگ و رسانه صربستان از غرفه ایران و بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کردند.

در این نمایشگاه ۴۵۰ ناشر به‌طور مستقیم تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند که حدود ۵۰ ناشر آن از کشورهای خارجی از جمله بلاروس، بوسنی و هرزگوین، هند، مجارستان، ژاپن، چین، روسیه، اسلوونی، کرواسی و مونته نگرو هستند.

در غرفه کتاب ایران در این دور از نمایشگاه ناشران و نویسندگان ایرانی و برنامه‌های متعددی ترتیب داده و سعی شده است ادبیات معاصر ایران محور اصلی غرفه قرار گیرد.

افزون بر نشان دادن مجموعه‌ای از ۱۰۰ عنوان کتاب که از زبان فارسی به زبان صربی ترجمه شده، کتاب‌های دیگری نیز از جمله درباره فرهنگ، زبان و آثار تاریخی کشورمان در غرفه ایران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

شصت و یکمین دوره این نمایشگاه از 23 تا 30 اکتبر (2 تا 9 آبان) در حالی برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مهمان افتخاری خود برگزیده است، این حضور فرصت مناسبی برای معرفی تمدن، اندیشه و فرهنگ ایران اسلامی است.

گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای ادبی در منطقه است که با هدف اصلی کمک به ناشران، نویسندگان، کتاب‌فروشان، کتاب‌داران، توزیع‌کنندگان کتاب، شرکت‌های چند رسانه‌ای، و افراد دیگر در کسب و کار و همچنین ایجاد ارتباط و همکاری‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

ص.گ/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر